בתי הספר
בכיתה
סמינרים, ימי עיון וסדנאות מַפעילוֹת, אשר יוצרים חיבור עמוק בין תכנים ערכיים לחייהם של בני ובנות הנוער היום.
הסמינרים עוברים בקבוצות קטנות של כ-20 תלמידים ובאמצעות משחקים, והפעלות חווייתיות מעודדים שיח כיתתי סביב סוגיות בוערות בחברה הישראלית ובחיי בית הספר.
אנחנו יוצרים חוויה בלתי נשכחת המלווה את התלמידים זמן רב לאחר הפעילות.
בעיר
סיורים חווייתיים ברחבי הארץ אשר בוחנים את חוסנה של החברה הישראלית דרך מפגש עם סיפורי מקרה חברתיים-כלכליים, מפגש בין אוכלוסיות, מרכז ופריפריה.
הסיורים נערכים בקבוצות קטנות של כ-20 תלמידים, ודרך המפגש עם סיפורי המקרה, מתפתח דיון ער על חיי התלמידים בישראל.
הסיורים מכוונים לחיזוק הקשר לארץ ישראל, ולהגברת האחריות על אזרחיה ותושביה המגוונים.
בטבע
טיולים ומסעות בנופיה האנושיים והגיאוגרפיים של ארץ ישראל.
הטיול הקבוצתי משפיע ומעצב את זהותם היהודית-ציונית של המשתתפים, ברוח שוויון ערך האדם, כך שתישען על שתי רגליים:
האחת – זיקת עם ישראל לארצו,
השנייה – כמיהה לבניית חברת מופת "לאור חזונם של נביאי ישראל."
במהלך המסע נפגשים בני-הנוער עם האתגרים הניצבים כיום לפתחה של הציונות ועם סוגיות הליבה הנוגעות בקיומו של העם היהודי בארץ ישראל.
המסע הוא אתגר קבוצתי ואישי, המשלב מגוון של אופני פעילות.
בפולין
מטרותינו הן לברר את מקומנו בשרשרת הדורות, תפקידנו ואחריותנו על עתיד הציונות במדינת ישראל, להכיר את העולם היהודי שאבד בשואה, לבחון את ההנהגות היהודיות בדגש על תנועות הנוער שהובילו את המרידות בגטאות, ללמוד על תהומות הרוע האנושי שיצרו בני האדם בגרמניה הנאצית ולברר את היכולת של בני אדם לבחור אחרת, לבחור בטוב, באדם כפי שהתגלה גם בתקופת השואה.
את המסע שלנו, בהתאמות הנדרשות, אנו מעבירים גם לקבוצות מבוגרים, סטודנטים, מקומות עבודה ועוד.
הפעילות שלנו
"מבין אינספור סיפורי הגבורה תושייה ואנשים טובים, אני בוחרת להתמקד בבני הנוער. בני הנוער שקמו, התנגדו ולא ויתרו לרגע. בני נוער שראו מחובתם להציל את מה שאפשר, למרוד, לסחוף. מהכוח שלהם, הרעיונות, אנחנו צריכים ללמוד, כי זה מקומנו, ונבו טמון הכוח והמוטיבציה להובי ולשונות את מה שמפריע לנו."
-רון, תלמידת כיתה יא', תיכון אשל הנשיא
-רחל, רכזת חברתית, תיכון רנה קסין
-נדה, מנהל כפר הנוער אלוני יצחק